Як нотаріусам звітувати про посвідчені договори?
Державна фіскальна служба роз'яснює питання звітування нотаріусами про посвідчені договори продажу (обміну) об’єктів нерухомості, рухомого майна між сторонами, про видачу свідоцтв про право на спадщину та/або посвідчені договори дарування.
Наказом ДФС від 17 липня 2015 року №
Так, згідно з нормами Податкового кодексу приватні нотаріуси зобов'язані щокварталу подавати до контролюючого органу за місцем розташування свого робочого місця інформацію щодо:
- - посвідчення договорів продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна між фізособами;
- продажу (обміну) рухомого майна між стороною (сторонами) цього договору;
- видачі свідоцтв про право на спадщину;
- посвідчення договорів дарування.
Інформація про посвідчені договори та видані свідоцтва (включаючи інформацію про вартість такого майна та суму сплаченого податку) подається у порядку, встановленому ПК для податкового розрахунку. При вчиненні вищезазначених нотаріальних дій нотаріус зобов’язаний надавати інформацію контролюючим органам шляхом заповнення граф 1, 2, 3а, 4 та 5 Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ).
В цих графах відображається:
- - порядковий номер;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта фізичної особи (для фізичної особи, яка має відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), про
- сума нарахованого доходу;
- сума сплаченого податку на доходи фізичних осіб (у випадках передбачених ПК);
- ознака доходу згідно з довідником ознак доходів.
Зауважимо, інформація, яку повинен подавати приватний нотаріус до контролюючого органу, не є податковою звітністю в розумінні глави 2 розділу ІІ ПК, отже, підстави для застосування відповідальності, передбаченої пунктом 119.2 статті 119 ПК (відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкового розрахунку), відсутні.
Джерело: ЗіБ