Відтепер фіктивність фінансових операцій суб’єктів господарювання також під контролем банків
Національний банк України постановою від 18.04.2019 № 62 затвердив зміни до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, йдеться на сайті officevp.sfs.gov.ua
Змінами передбачено, що банк має вживати заходів для вивчення клієнтів-суб'єктів господарювання, які отримують у банку готівку для подальшого здійснення готівкових розрахунків, щоб спростувати або підтвердити підозри щодо здійснення клієнтом фінансових операцій з ознаками фіктивності. Зокрема, з урахуванням ризик-орієнюваного підходу банк має отримувати від клієнта підтвердні документи, на підставі яких здійснюються готівкові розрахунки.
Починаючи з 3 червня для того, щоб отримати готівку в банку, суб’єкту господарювання слід надавати підтверджуючі документи.
Такими документами можуть бути:
закупівельний акт (закупівельна відомість);
податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних
осіб, і сум утриманого з них податку;
відомість на виплату готівки;
наказ про відрядження;
кошторис витрат;
кредитний договір;
договір поставки;
договір транспортування;
договір зберігання;
інші звітні документи.
Отже, банками вживатимуться заходи по вивченню клієнтів - суб’єктів господарювання, з метою спростування або підтвердження підозри щодо здійснення ними нелегальних операцій.
Згаданою Постановою також унормовано застосування електронного підпису та електронної печатки у банківській системі України під час здійснення касових операцій відповідно до вимог законодавства (зокрема, Закону "Про електронні довірчі послуги").
Постанова набирає чинності з 3 червня 2019 року.